JAPAN DAG 4.

måndagen i yokohama började med den HELT fantastiska frukostbuffén. jag som inte gillar den traditionella japanska frukosten bestående av sallad, fisk och ris blev överlycklig av allt bröd och all frukt som fanns på den mer internationella avdelningen av frukostbuffén. just där har jag svårt att ta seden dit jag kommer. jag älskar ju nämligen frukostar över allt annat och vill inte gärna ändra ett vinnande koncept.

efter frukosten begav vi oss ut i det fina vädret.

vi slutade aldrig bli exalterade över de vackra körsbärsträden utan stannade vid nästan varenda en för att ta bilder.

jamen ni ser ju vad fantastiskt.

vi gick igenom en väldigt fin park.

vi promenerade hela gänget till yokohamas china town.

väldigt fint!

ännu mer träd.

vi gick vidare till raumenmuseet. det är helt enkelt ett museum och "nöjespark". ramensoppa är en vanlig och populär japansk version av den kinesiska nudelsoppan och har blivit en stor del av det japanska köket. det är helt enkelt som en nudelsoppa med valfritt tillbehör och god buljong. gott!

på eftermiddagen hade vi inget inplanerat, så jag och madde åkte tillbaka till hotellet och gick in i närmaste varuhus och spenderade sen över en timme(!) med att titta på smink. herregud så kul det var. vi köpte massvis med smink i de japanska märkena.

på kvällen åt vi middag på en restaurang där bordet var nedsänkt i marken så att en satt och åt på golvet, fast ändå som vid en bänk med ett bord. spexigt! dessutom var en tvungen att ta av sig skorna och låsa in dom i ett skåp vid ingången, och om en skulle gå på toa var en tvungen att låna ett par foppatofflor av restaurangen mellan rummet där vi satt och åt och toaletten. det skrattade vi mycket åt.

och efter middagen var vi så pepp att vi gick vidare till hotellets skybar för att ta en drink till den här utsikten. det fanns absolut ingenting att klaga på.