BERLIN DAG 1.

I onsdags förra veckan satte jag, Sandra och Linnea oss på ett tåg mot Köpenhamn. Därifrån skulle vi ta buss till Berlin. Herregud vad jag var orolig för hur det skulle gå att sitta på en buss i åtta timmar. Men det visade sig vara väldigt enkelt och bekvämt! Efter lite mer än två timmar i Danmark åkte vi på färjan som tog ungefär två timmar, och efter det lite mer än tre timmar på bussen genom Tyskland till Berlin. Väldigt smidigt och det bästa av allt, det kostade 180 kr(!!) och är ju mycket mer miljövänligt än flyg. Kan verkligen rekommendera det. Hur som helst. Vi var väldigt glada och peppade på vår resa och semester.

Glitterstrumpor. Inte förstod jag att sneakers, strumpor, långbyxor och svart T-shirt skulle vara döden att ha på sig när vi väl kom fram pga såååå varmt, men här var jag lyckligt ovetande om det.

Vid 16-tiden var vi framme i Berlin, checkade in på hotellet och mötte upp våra resekompisar Sanne, Emelie, Sofia och Gabbi. Köpte en öl, bytte om och gick sen ut igen.

Vi gick till Tiergarten som låg i närheten av där vi bodde.

Väl där inne gick vi till en biergarten. Alltså. Magiskt! Ett varmt Berlin, en park, solen som är påväg ner, människor på bänkar under lyktor i träden, öl och pizza. Så mysigt.

Sedan upptäckte vi tyvärr att det var tusentals mygg i parken och vi fick myggbett och skyndade snabbt därifrån. Satte oss på en trappa istället.

Och det här glada men trötta gänget (+ Linnea) satt sen på den där trappan och lyssnade på musik, drack öl och var glada av att äntligen börja semestern. Men sen gjorde kroppen dock mig påmind om att den hade gått upp vid fem på morgonen och jag blev akuttrött och var tvungen att gå hem. Men vad gör det när en har lyxen att vara på semester i sju dagar till.