MIN VECKA I BILDER.

(null)
Måndag! Var så fruktansvärt stressad den här dagen, höll typ på att bryta ihop. Därför är jag väldigt nöjd över att jag ändå tog mig till gymmet efter jobbet och sprang på löpbandet, för första gången på flera månader. Det var så himla skönt, det är ju alltid skönare att springa utomhus men ändå en sån frihetskänsla att springa. Älskar det. Efter det var stressnivån låg igen.

Tisdag och jag gick ut med Sandras hund Alice på lunchen. Mysigt.

I onsdags vaknade jag upp med halsont. NÄÄ tänkte jag, inte rättvist, INTE okej att jag ska bli sjuk en gång till och dessutom dagen innan semester. Nej nej. Åt värktabletter, köpte spray mot förkylning och ställde in alla planer för kvällen för att mota Olle i grind så att säga.

(null)
Och så blev det äntligen torsdag och semester. Pirret i magen. På förmiddagen åkte jag och min kille över till Köpenhamn där vi åt lunch och sen hoppade på tåget till Hamburg. Så mysigt! Älskar att åka tåg. Och på grund av klimatångest och lite flygrädsla kändes det 100% rätt att åka tåg till Tyskland. Rekommenderar alla att åka på tågsemester.

Precis när man känner att man börjar behöva sträcka på benen är det dags att åka båt över från Danmark till Tyskland. Perfekt för en nypa luft på däck, en öl och en snickers.

Och sen fortsätta ett par timmar till på tåget, med några poddar, korsord och världens vackraste höstlandskap utanför fönstret. Njöt så pass mycket.

(null)
Och okej det sista som är underbart med att åka tåg: när man kommer fram är man framme direkt och slipper åka buss eller taxi från flygplatsen. Vi skuttade av tåget, superglada och letade upp vårt hotell. Lite senare gick vi ut för att leta upp en matmarknad jag hade hört talas om, vi råkade gå 5,5 km och sen visade det sig att det var stängt. Men jaja, vi åt hamburgare och drack öl och gick runt på små obskyra barer och diskuterade politik på ett väldigt hetsigt sätt, precis som vanligt.

Fredag och 10 grader och sol och iskall vind.

Vi åkte till St Pauli och kollade på fotbollsarenan(...).

(null)
Och gick sen vidare genom Karolinenviertel. Vädret var som ni kan se ljuvligt.

I en gammal lagerlokal hittade vi Altes Mädchen, ett bryggeri där vi bestämde oss för att äta lunch.

Efter en quinoasallad beställde vi in ölprovning från bryggeriet. Trevligt!

(null)
Sen gick vi vidare bland de underbara kvarteren och kollade i vintageaffärer. Ljuset var magiskt.

Till sist satte vi oss på en uteservering längs vägen och kollade på det knäppa tivolit mitt emot.

Sen var vi genomfrusna pga så kallt, så vi gick hem och vilade lite. På kvällen gick vi för att äta en riktigt tysk middag på Schifferbörse, en restaurang med gamla anor där sjömän tydligen höll hus förr i tiden. Det kändes extremt tyskt och det fanns såklart bara ett vegetariskt alternativ på menyn (pasta), det var helt okej men inte myckey mer än så. Vi hade gärna undvikit den här turistfällan med halvbra mat, men jaja. Vi gick tillbaka och tog ett glas i hotellbaren.

(null) (null)
Så blev det lördag i Hamburg och solen sken fortfarande.

(null)
Efter frukosten skyndade vi ut i hösten och tog tunnelbanan till Feldstraße.

Där var det nämligen världens största loppis, Flohschanze! Älskar ju loppis.

Där var så mycket fina grejer, ville köpa massor och frakta till Sverige. Men det enda jag köpte var ett skärp, i och för sig inte fy skam.

(null)
Sen åkte vi vidare till Hafencity för att turista lite.

Gick längst med vattnet och kollade på båtarna, men sen blev vi så uttråkade att vi åkte tillbaka till St Pauli igen och letade upp ett café och åt mackor och drack en öl.  Lite senare åkte vi tillbaka hotellet för att vila lite, och så ville min kille kolla på fotboll och då fick jag panik av rastlösheten och gick ut och kollade lite i affärer. Fastnade på Arket och köpte en tröja, så härligt. Köpte med mig choklad och öl hem och kände mig så lycklig.

Sen gick vi ut och åt viatnamesiskt på Quan Do.

(null)
Sommarrullar och nudelsallad. Min topp tre favoritmat! Så himla gott. Väldigt trevligt var det.

Och till slut blev det söndag och dags att åka hem igen. Efter lite lunch och shoppa upp de sista eurosarna-häng hoppade vi på tåget tillbaka till Köpenhamn igen. Sitter på tåget nu och skriver detta. Kolsvart utanför och känslan av att inte vilja jobba imorgon. Men måste påminna mig själv att vara tacksam för herregud vad fint jag haft det i helgen. Jag är så glad för att jag fått ha en så fin och härlig semester, så tacksam för min relation och mitt jobb och mitt liv. Måste stanna upp och påminna mig själv om det och inte bara rusa vidare mot nästa grej. Det är ju så klyschigt men jag har så lätt för att längta efter saker och så svårt för att vara i nuet. Jag glömmer liksom bort vad jag har. Men det är en väldigt fin känsla att inse att man är där man vill vara. Både i smått och i stort. Så tack livet för det.