MIN VECKA I BILDER.

Min första dage hemma efter resan var i söndags, och efter att jag sovit i lite mer än tio timmar vaknade jag av ösregn och åska utanför fönstret.

Vid lunch mötte jag upp en kollega och åt lunch på Pink Head på Saluhallen och så tog vi en promenad. Resten av dagen vilade jag, packade upp, tvättade, handlade mat och tittade på Netflix.

På måndagen var det strålande sol och 25 grader varmt igen. Jag gick ut på en morgonpromenad och lyssnade på första avsnittet av senaste säsongen av Rättegångspodden, min absoluta favoritpodd.

Kom hem och gjorde ett kort tabata-pass från Youtube och åt frukost på balkongen.

På eftermiddagen tog jag lådcykeln och lämnade in lite saker jag rensat ut från garderoben på Myrorna, och köpte med mig två böcker därifrån. Älskar att köpa böcker begagnat, då kostar jag på mig att köpa böcker jag inte skulle ha köpt i vanliga fall. Sen mötte jag upp min kille och vi gick till Hemtex och köpte nya kuddar och täcken. Har velat göra detta hur länge som helst så det var skönt att det äntligen blev av. Lyxen!!!

Efter en vecka med bröd och pasta och pizza var jag sugen på husmaskost, så till middag lagade vi korv stroganoff. Jag gick ut i trädgården och klippte lite persilja och sallad som jag odlat själv i pallkragen(!!!!). Sen hade vi Orange is the new black-maraton och kollade på jag vet inte hur många avsnitt.

Tisdag morgon, samma sak. Morgonpromenad och Rättegångspodden.

Mötte sen upp Sandra för att äta frukost på Nostra, älskar deras yoghurt med granola, bär och mynta.

Efteråt gick vi i lite affärer, till exempel AB Småland och Emmaus där jag hittade en svart tröja i merinoull för 125 kr! Vilket fynd.

Kom hem och åt fetaost- och melonsallad till lunch, tog en tupplur mitt på dagen (alltså vad händer med mig på semestern?) och satt på balkongen och läste.

Varför ändra ett vinnande koncept? Nej exakt, onsdagsmorgon och promenad med Rättegångspodden och sen ett tabata-pass i vardagsrummet framför Youtube.

Spexade till det med att byta till mittbena. Oj oj oj så galen man kan bli på semestern. Vid lunch tog jag på mig min nya Carin Wester-blus och så cyklade vi iväg för att äta lunch.

På Pink Heads nya restaurang på Norra Vallgatan! Så fint där + godaste maten för ja, jag har alltså ätit lunch på Pink Head två gånger på fyra dagar. På eftermiddagen fortsatte jag med mitt semesterlunk, läsa, laga mat, ta en tupplur, städa, titta på Orange is the new black.

Torsdag. La pussel och lyssnade på podd, städade förrådet, gjorde halloumitacos till middag med koriander från lilla pallkragen till. Så stolt.

Fredagen började jag med ett 75 minuterspass yoga. Jag gillar yoga men är oftas alldeles för rastlös för den träningsformen, men nu passade det min semesterhjärna perfekt.

På eftermiddagen åkte jag för att handla mat och tog en tur förbi Myrorna där jag hittade den perfekta ullkoftan och den här fina tavlan som jag tryckte ner i lådan och cyklade hem med. Älskar lådcykeln!

Tavaln är helt enorm och kostade 245 kr. Så nöjd.

Satte på hög musik, blandade en drink till mig och min kille på limoncino som jag köpte i Italien som jag blandade med citronläsk och is, satt på balkongen och njööööt i eftermiddagssolen med den här i handen. Sen kom Anne hit och jag bjöd på middag och vi åt godis och drack kaffe och tittade på musikvideos på Youtube.

Lördag, vaknade sent. Städade, sydde i knappar och lagade hål i en tröja, blev uttråkad, gick ut på en promenad och fick sällskap av den här vildkaninen.

På eftermiddagen gick vi ut och to en cappuccino på Möllans kaffebar, och sen mötte vi upp några kompisar och drack öl.

Och idag då. Konstig känsla inombords. Jag känner mig förvirrad och tankspridd, osäker och känslig. Jag känner mig inte riktigt som mig själv. Försöker att ta det lugnt och vara snäll mot mig själv. Har varit ute på långpromenad med ja, ni gissade rätt, Rättegångspodden i lurarna. Rensat ogräs i pallkragen. Målat naglarna, gjort ansiktsmask. Städat. Och nu sitter jag och väntar på att killen ska komma hem med falafeltallrik till oss. En vecka kvar på semestern. Det blir nog bra det här.