MIN VECKA I BILDER.

(null)
Måndag och snart semester! Så pepp. Och så trött.

Promenerade hem från jobbet istället för att cykla eftersom det var så fint väder.

Plockade min egenodlade koriander till middagen. Den känslan!!

(null)
Tisdag och cirkelfys efter jobbet.

Finskorna på i onsdag!

För efter jobbet blev jag bjuden på middag av Sandra. Hur lyxigt? Blev serverad ett glas bubbel när jag kom fram också. Mmmm.

(null)
Sen åt vi burgare med potatis och tryffelmajo(!!!), så gott, och så ett glas rött, kaffe och bär och choklad till efterrätt. Så fin kväll.

Torsdag.

Och så äntligen veckans bästa dag, fredag OCH dagen då jag skulle gå på semeser! Var uppenbarligen så pass pepp att jag vaknade kl 5 och kunde inte somna om. Så jag gick upp och tvättade håret, satte på kaffe... och ja. Runt kl 6 var det såhär fint utanför, när solen gick upp.

Semester!!

Och så vid lunch stämplade jag ut för fyra veckors ledighet. Magiskt. Cyklade ner till centralen.

Där mötte jag upp min kille och vi åt lunch tillsammans vid kanalen, jag åt turkisk buffé som var så gott. Efter det gick vi över gatan till Savoy och tog en öl innan vi skildes åt.

(null)
Jag skulle nämligen åka till Trollhättan med min mamma och hälsa på några gamla kompisar över helgen. Så mysigt med en utflykt bara jag och mamma. Vi satte oss på tåget med kaffe och bullar.

Och så kom vi fram till ett helt magiskt ställe. Där allt var skog och tyst och stilla och sol och fina utsikter. Åt middag, gick en kvällspromenad, drack te på balkongen. Oj så skönt.

Samma sak i lördags. Långa frukostar, ligga och slumra i en solstol på balkongen, gå promenader, träffa gamla kompisar man inte träffat på tio kanske femton år och prata om gamla minnen, kolla på vattnet, äta middag, fika, dricka vin.

(null)
Idag vaknade vi tidigt och jag gick ut på en promenad på egen hand, så svalt och skönt ute klockan 9 på morgonen.

Lyssnade på podd och gick runt runt och tittade på alla vackra hus med perfekta trädgårdar i ett idylliskt bostadsområde. Och sen tog vi tåget hem igen och jag kom hem till mitt älskade Malmö igen och en söndagspizza med min favoritperson. Verkligen en helt annan helg än jag är van vid, men det är skönt att göra något annorlunda ibland och bryta av. Speciellt sådär första helgen på semestern, den inleddes verkligen på bästa sätt. Imorgon ska jag inte ställa klockan!