TÅGSEMESTER DAG 4, MONTEROSSO.

Måndag i Italien och vi var äntligen framme i Monterosso där vi skulle stanna de kommande fyra dagarna. På ett sätt kändes det som att semestern började nu, trots eller kanske på grund av att vi varit på resande fot i tre dagar. Men vi fick påmina oss om att ju även resan dit var en del av semestern och upplevelsen och inte bara en transportsträcka.

Den här dagen var Johannas födelsedag, hon fyllde 30 och fick bestämma vad vi skulle göra under dagen. Hon valde att vi skulle ligga på stranden och sola och bada. Okej sa vi och traskade ner till stranden efter att vi ätit frukost uppe i lägenheten.

30 grader varmt, 25 i vattnet. Så underbart. Men jag höll mig i skuggan hela tiden.

Mellanmål.

Dags för att gå och äta lunch!

Vi gjorde det enkelt för oss och tog restaurangen närmast oss vid strandpromenaden, vilket inte var fy skam för herregud vilken god mat de hade. Jag åt en grekisk sallad och tomaterna var så sjukt goda. Vi beställde in en flaska prosecco för det var ju trots allt födelsedagsfirande och semester.

Bada, vila, bada, vila, bada, vila. Jag var uppenbarligen i ett ordentligt semester-mode för jag lyckades till och med slumra till på solstolen. Har aldrig sovit på stranden innan och hatar ju att ta en tupplur mitt på dagen, men semester-Maria tyckte annorlunda.

På eftermiddagen gick vi tillbaka till lägenheten, köpte med oss snacks och duschade och fixade oss och drack en öl innan det var dags att gå ut för att äta middag.

Mitt gäng! <3

Vi promenerade genom den nyare delen av Monterosso, som vi bodde i, mot den gamla delen.

Medan några köpte drinkar to go tryckte jag kameran i Sandras hand och tvingade henne att ta några bilder på mig.

Så himla fint. Efter många om och men hittade vi till slut en restaurang som hade ett ledigt bord, och vi beställde in pasta och rödvin och pannacotta till efterrätt och skålade för Johannas 30-årsdag.